Semnalizarea pe autostrada Transilvania, pe tronsonul Iernut-Aeropotul Târgu-Mureș, îi poate deruta pe șoferi. Ce spune Compania de Autostrăzi

Semnalizarea rutieră pe tronsonul autostrăzii Transilvania inaugurat cel mai recent îi poate deruta pe șoferi.

Este vorba de unele panouri de semnalizare de pe tronsonul Iernut – Aeropotul Târgu-Mureș, pe o distanță de 14 kilometri. Ordinea unor localități este inversată, iar pe panouri apar denumiri de orașe aflate în altă direcție decât cea de deplasare.

Aceste lucruri pot duce la manevre riscante făcute de șoferi, precum întoarcerea pe contrasens, oprirea pe breteaua de autostradă sau virajul din scurt, atrag atenția reprezentanții asociației Pro Infrastructură. Aceștia susțin că situația întâlnită nu este unică în țară.

„Se semnalizează mai întâi Brașov după aceea dispare și apare Bacău în loc. Se semnalizează localitate Sânpaul, dar ulterior dispar și Sânpaul și Ungheni așa cum este corect semnalizat și apare Turda. Iar deruta asta poate să ducă la evenimente neplăcute pentru că șoferii pot să facă manevre bruște în momentul în care ies de pe autostradă sau pe bretele”, a declarat pentru EBS Radio, președintele asociației amintite, Ionuț Ciurea.

Reprezentanții Companiei Naționale de Autostrăzi spun că semnalizarea respectă toate normativele în domeniu. Ei vor introduce, însă, semnalizări suplimentare.

„E normal să fie semnalizat Bacăul la ieșirea de pe acest sector de autostradă care intersectează DN 15, pentru că acest drum național duce spre Bacău și cine a învățat geografie măcar până în clasa a V-a știe că pentru a ajunge din poziția respectivă spre Bacău treci și prin Brașov. Nu văd unde ar fi confuzia. Am discutat cu cei de la Siguranță Rutieră și vor pune acolo niște semene auxiliare care să întărească omului convingerea că se îndreaptă spre direcția spre care dorește să se îndrepte”, a declarat purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu.

Ionuț Ciurea adaugă că astfel de semnalizări care pot deruta șoferii există pe mai multe segmente de autostradă și drumuri naționale din țară.

„Prima problemă este legată de proiectare. Aceste indicatoare nu se desenează după ureche. Există un normativ și acel normativ trebuie înțeles pentru că nu este un normativ perfect. El al trebui pe alocuri actualizat și cei care proiectează să îl gândească și din perspectiva șoferilor”, a mai spus Ciurea.

Calitatea semnalizărilor rutiere este verificată constant, susține însă purtătorul de cuvânt al CNAIR.

„Unde apar astfel de situații și cetățenii consideră că este incertă destinația lor, din perspectiva panourilor, atunci vom interveni cu aceste panouri suplimentare pentru a ușura astfel deplasarea”, a menționat Alin Șerbănescu.

Tronsonul autostrăzii Transilvania dintre Iernut și Aeroportul Târgu-Mureș a fost inaugurat la finalul anului trecut.

Ovidiu Cornea