CNAIR va avea reprezentanți permanenți pe șantiere. Anul acesta, compania își propune să dea în folosință peste 120 de noi kilometri de autostradă

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere va avea, începând din această primăvară, câte un reprezentant permanent pe șantierele de autostradă din România.

Măsura vine în contextul în care Compania își propune inaugurarea a peste 120 de kilometri noi de autostradă în acest an. Toate tronsoanele aflate în lucru sunt în Ardeal, pe autostrăzile Lugoj-Deva, Sebeș-Turda și autostrada Transilvania.

În acest mod vor fi preîntâmpinate motivele invocate uneori de constructori cu privire la întârzierea lucrărilor, susține purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu.

„Sperăm prin această nouă abordare să eficientizăm mult mai mult activitatea constructorilor de șantier. Un om de la CNAIR va sta permanent pe șantier, va avea practic un birou acolo, toată ziua va umbla pe șantier, va verifica ce cantități de materiale intră, ce tip de materiale intră, cum se respectă procedurile. Să zic așa, vom dubla consultanța de când începe sezonul de construcții. Am constatat de multe ori că lucrările sunt îngreunate și de o lipsă de comunicare, inclusiv din partea celor care se ocupă de construcție efectiv, a constructorului, a consultantului. Aflăm uneori târziu că un anumit proiect s-a blocat”, a declarat pentru EBS Radio purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu.

Efectele măsurii pregătite de CNAIR nu vor reuși să schimbe în bine derularea proiectelor în lucru, în condițiile în care compania le monitorizează deja, prin intermediul consultanților, atrage atenția administratorul asociației Pro Infrastructura, Ionuț Ciurea.

„CNAIR-ul plătește în acest moment foarte mulți bani, pe fiecare șantier pe care îl are, un așa-zis consultant. E practic o firmă care este zi de zi în șantier, alături de constructor și nimic nu se întâmplă pe șantier fără să știe consultantul. Deci a trimite un om din CNAIR doar să stea cu constattul pe acolo, că altceva nu are ce să facă, nu o să rezolve nimic. În loc să facă ceea ce trebuie să rezolve prin birouri, cu birocrația, cu plățile, fac cumva astfel încât să fugă de răspundere, să dea vina pe constructori, că nu sunt mobilizați”, a spus și Ionuț Ciurea.

Chiar dacă Guvernul și CNAIR au anunțat că vizează inaugurarea a peste 120 de kilometri noi de autostradă, sau chiar 180 de kilometri, doar aproximativ 60 dintre ei au șanse reale să fie deschiși circulației în 2019, susțin reprezentanții asociației.

Ovidiu Cornea

Sursa foto: Facebook/Asociația Pro Infrastructură