Emil Boc: „Toate hârburile din Uniunea Europeană au ajuns în diverse colțuri ale Clujului”

Eliminarea taxei de primă înmatriculare a adus mari prejudicii orașului Cluj-Napoca, a declarat primarul Emil Boc, în deschiderea unui târg de cariere dedicat sectorului IT.


„Astăzi, din nefericire, avem 200.000 de mașini la 400.000 de locuitori, cu studenții, în Cluj-Napoca. Dacă în 2000 existau 65.000 de mașini, astăzi sunt 200.000. Cea mai mare creștere a fost în ultimii doi, trei ani, datorită eliminării taxei de primă înmatriculare, care ne-a a adus mari prejudicii în oraș. Toate hârburile, scuzați-mi expresia, sau vechiturile din Uniunea Europeană au ajuns în diverse colțuri ale Clujului, pe străzi, poluare, aglomeratie…”, a spus primarul.

„La noi, mașina este e o formă de recunoaștere socială”

Emil Boc susține că, la fel ca în alte țări europene, și în Cluj-Napoca trebuie stimulate mijloacele alternative la mașini, printre care transportul public, mersul cu bicicleta sau pe jos. „Aceasta este dimensiunea pe care o încurajăm: dimensiunea alternativă la mașină. În Uniunea Europeană este o scădere accentuată a utilizării mașinii de către tineri, în timp ce la noi încă mașina este o formă de recompensă și recunoaștere socială. Nu va mai fi mult. Și la noi se va duce acest concept. Sau luarea carnetului de conducere: în Uniunea Europeană, tinerii tot mai puțin își iau carnet de conducere și optează pentru alte forme de mobilitate alternativă. Pentru că pornesc de la realitatea evidentă: de ce să investești atâția bani într-o mașină, căreia în momentul în care ai scos-o pe poarta fabricii i-a scăzut cu 15% valoarea, de ce să îți iei o mașină pe care o folosești 5-10% din timp într-o zi, restul stă în parcare, n-ai loc de parcare, costă și ai și mari probleme de a o întreține”, a mai spus primarul Emil Boc.

El a amintit și de măsurile luate de municipalitate pentru prioritizarea transportului public și pentru transformarea acestuia într-unul nepoluant. Emil Boc susține că în prezent o treime din mijloacele de transport în comun din oraș sunt nepoluante și că după 2025 ar putea fi eliminate total autobuzele cu emisii nocive. „Primele 11 autobuze electrice circulă pe străzile Clujului, vor mai fi încă 30, care sunt în procedură de achiziție, alte 25 pentru care am depus documente, mai sunt 50 de troleibuze care se vor achizționa, sunt în proceduri, și 24 de tramvaie”, a explicat Emil Boc.

Alexandra Ogruțan

Sursa foto: Facebook/InfoTraficCluj