Febra la copii rămâne principala spaimă a părinților. Peste 3.300 de apeluri la ALOPEDI au fost înregistrate în primele trei luni ale anului

Serviciul telefonic gratuit de sfat medical de urgență ALOPEDI 0364-917 a fost apelat de 3.386 de părinți în primele trei luni din 2019.

Majoritatea apelurilor către serviciul, oferit de Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii din Cluj-Napoca, respectiv 65%, s-au finalizat cu recomandări care au permis îngrijirea copilului acasă, urmând sfaturile oferite telefonic de către medicul de gardă ALOPEDI.

De asemenea, în perioada menționată, doar 12% dintre copii au necesitat consult medical de urgență.

Febra celui mic a fost principalul motiv pentru care părinții au decis să apeleze la acest serviciu. Alte probleme pentru care părinții au cerut sfatul medicilor au fost cele respiratorii, respectiv 21% dintre apeluri și cele digestive – 16% din cazuri.

Medicii care deservesc acest call-center efectuează un triaj telefonic al urgențelor pediatrice, asigurând sfaturi în situațiile care pot fi rezolvate la domiciliu, în cazul copiilor fără manifestări sugestive de boală severă. Evaluarea se face prin întrebări care stabilesc gravitatea stării copilului, precum și momentul în care copilul are nevoie de consult medical față în față.

Marele avantaj al acestui serviciu de telemedicină implementat de Spitalul de Copii din Cluj-Napoca îl reprezintă economia de timp și bani, respectiv confortul asigurat micuților pacienți și părinților acestora care nu mai sunt nevoiți să se deplaseze la medic decât în situațiile în care acest lucru se impune cu adevărat.

În același timp, cu ajutorul serviciului ALOPEDI se evită înghesuiala de la unitaea de primiri urgențe. Acest lucru este important în special în lunile de iarnă în care riscul contractării de infecții respiratorii era ridicat.

Sursa foto: pixabay.com