Frână pentru centura metropolitană. Licitația pentru studiul de fezabilitate, contestată

O firmă din Cluj a contestat licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate al centurii metropolitane a orașului, câștigată de un consorțiu din capitală.

Centura metropolitană va avea 38 de kilometri

Contestația a fost depusă cu doar două ore înainte de expirarea termenului limită, potrivit primarului municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc.

„Am depus contestația târziu pentru că avocații au lucrat la documentație. Cuantumul cauțiunii ne va fi comunicat de CNSC în trei zile de la depunerea contestației, iar după aceea vom vira suma necessară”, a declarat, pentru EBS Radio, Petru Ciufudean, administratorul firmei care a contestat licitația.

Valoarea contractului pentru realizarea studiului de fezabilitate al centurii metropolitane a Clujului este de 13,2 milioane de lei și presupune o lucrare amplă, de studii geotehnice, demersuri de expropriere și lucrări de proiectare, conform primarului Emil Boc. Pentru susținerea financiară a studiului de fezabilitate, dar și a construcției efective, Primăria Cluj-Napoca s-a asociat cu autoritățile locale din Florești, Gilău și Apahida, pe a căror rază va trece șoseaua.

Valoarea totală a proiectului centurii metropolitane ajunge la circa 150 de milioane de euro, bani pe care autoritățile speră să îi atragă din fonduri europene. Studiul de fezabilitate ar urma să fie realizat până la finalul lui 2019, iar lucrările efective de construcție sunt preconizate să înceapă în 2020.

Traseul centurii

Centura va avea o lungime de 38 de kilometri. Drumul ar urma să pornească de la nodul autostrăzii A3 din Gilău și va merge paralel cu râul Someș, spre hipermarketul din cartierul Grigorescu. După aceea, șoseaua va traversa un pasaj suprateran peste DN 1 / E 60, urmând să ajungă la depoul de tramvaie de pe strada Bucium, din cartierul Mănăștur. Șoseaua va traversa apoi zona Făget și Calea Turzii, urmând să treacă prin spatele magazinului cash & carry de pe Calea Someșeni. Artera va ajunge în cele din urmă la centura Vâlcele-Apahida.

Ovidiu Cornea

Sursa foto: clujeuropean.com