Licitațiile pentru realizarea a încă 60 de kilometri din Autostrada Transilvania, blocate de birocrație

Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) a respins documentațiile necesare pentru scoaterea la licitație a unor porțiuni de autostradă de pe distanța Nădășelu – Suplacu de Barcău.

 

Purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Alin Șerbănescu, spune că nu este prima oară când ANAP respinge documentațiile depuse. „În ceea ce privește documentațiile pe care le trimitem la ANAP, e tradiție, putem spune, în acest ping-pong pe care ANAP-ul îl face cu noi. Noi trimitem documentațiile la ei, ei cer anumite completări, noi venim cu acele clarificări, ei după aia iar trimit. (…) În mod normal ar trebui ca în momentul în care am trimis documentația, pe baza studierii întregii documentații, să se ceară o dată toate clarificările necesare, după care să se rezolve problema și să putem să scoatem la licitație, dar având în vedere cutuma, înțelegem situația și ne adaptăm situației existente”, susține Alin Șerbănescu.

Reprezentanții CNAIR speră să scoată la licitație cât mai curând lucrările pentru cei aproape 60 de kilometri ai Autostrăzii Transilvania. „După ce ANAP-ul ne va trimite probabil înapoi încă o dată cel puțin documentația și va fi satisfăcut în legătură cu clarificările noastre, vom putea în sfârșit să postăm pe SEAP contractul în legătură cu proiectarea și execuția acestor kilometri de autostradă. Sperăm noi că până în vara acestui an tot acest du-te-vino al documentației să se finalizeze și să putem să scoatem la licitație”, a mai declarat, pentru EBS Radio, Alin Șerbănescu.

Cele trei porțiuni de autostradă, de pe distanța Nădășelu – Suplacu de Barcău, pentru care CNAIR a transmis documentația către ANAP în noiembrie 2018 sunt: una cuprinde subsecțiunea 3A2 Nădășelu – Mihăiești (16,8 kilometri) și subsecțiunea Mihăiești – Zimbor (13,2 kilometri), a doua prevede subsecțiunea 3B2 Zimbor – Poarta Sălajului (12,2 km), iar a treia vizează subsecțiunea 3B5 Nușfalău – Suplacu de Barcău (13,5 km).

Toate cele documentații, care se referă la un total de aproape 60 de kilometri de autostradă, au fost respinse de ANAP la jumătatea lunii decembrie 2018.

Informația cu privire la stadiul documentațiilor a fost transmisă recent de către ANAP Asociației Pro Infrastructură. În acest document, ANAP susține că documentația pentru cele trei licitații a fost respinsă o singură dată, în baza noii legislații din domeniul marilor proiecte de infrastructură, intrată în vigoare în 2018. Anterior, mai exact la finalul anului 2017, documentația cu privire la licitațiile de pe cele trei tronsoane a fost respinsă în trei rânduri de către ANAP.

La sfârșitul anului trecut, au fost inaugurați 23 de kilometri din Autostrada Transilvania, între Gilău și Nădășelu, în județul Cluj, respectiv între Iernut și aeroportul Târgu-Mureș.

Ovidiu Cornea