Pe unde va trece Centura Metropolitană. Drumul rapid va avea 20 de noduri rutiere

Centura va lega Gilăul de Apahida via Florești și Cluj-Napoca și va avea 38,8 kilometri.

Centura Metropolitană va avea patru benzi de circulație, a fost gândită pentru a descongestiona traficul, în principal din Cluj-Napoca, și va avea drumuri de legătură care însumează 33,6 kilometri. Traseul a primit avizul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, însă mai este nevoie de mai bine de jumătate din celelalte avize necesare pentru a începe construcția.

Cele 20 de noduri ale șoselei:

Nod #1 – Gilău vest: conexiune cu DN1, în partea de vest a Gilăului, în zona Campingului și a benzinăriei

Nod # 2 – Gilău est, zona A3: conexiune cu DN1 și cu A3 în zona nodului existent cu A3

Nod # 3 – DN1 + DJ107M – spre Băișoara: conexiune cu DN1 în zona sensului giratoriu cu DJ107M – spre Luna de Sus, Vlaha, Săvădisla, Lita, Liteni, Băișoara

Nod # 4 – Florești, strada Eroilor: conexiune cu DN1 în zona giratoriului cu strada Eroilor

Nod # 5 – Florești, strada Someșului: conexiune cu stra Someșului din Florești – unde ar urma să se conecteze și viitorul drum de legătură directă între Florești și Baciu peste pădurea Hoia, în lungime de 4,2 kilometri

Nod # 6 (Cluj #1) – Giratoriu Cora: conexiune în sensul giratoriu de lângă magazinul Cora, Cluj-Napoca

Nod # 7 (Cluj #2) – Bucium: conexiune în zona Bucium, în zona Parcului Colina – de aici ar urma să se conecteze printr-un drum prin spatele Polus/Vivo, cu Spitalul Regional de Urgență și apoi cu Drumul de Ocolire Nord Florești

Nod # 8 (Cluj #3) – strada Dimitrie Gusti: conexiune în zona Mănăștur, zona mai sus de La Terenuri

Nod # 9 (Cluj #4) – strada Funzișului + strada Câmpului: conexiune cu strada Câmpului și drum legătură spre strada Frunzișului în curbă

Nod # 10 (Cluj #5) – DN1 Calea Turzii: conexiune cu Calea Turzii, mai sus de giratoriul cu strada Făget, undeva în zona obeliscului de intrare în oraș

Nod # 11 (Cluj #6) – strada Mihail Românul: conexiune prin drum nou spre Bună Ziua, strada Mihail Românul

Nod # 12 (Cluj #7) – strada Măceșului: conexiune prin drum nou spre Bună Ziua, strada Măceșului

Nod # 13 (Cluj #8) – strada Borhanciului: conexiune cu cartierul Borhanci, strada Borhanciului. Aici se impune lărgirea străzii Borhanci până la intersecția cu strada Lăcrămioarelor

Nod # 14 (Cluj #9) – strada Soporului: conexiune directă cu strada Soporului

Nod # 15 (Cluj #10) – strada Someșeni: conexiune directă cu strada Someșeni, între Selgros și Parcul Logistic Transilvania

Nod # 16 (Cluj #11) – strada Traian Vuia: conexiune directă cu strada Traian Vuia, în zona de dinainte de Parcul Logistic Transilvania

Nod # 17 (Cluj #13) – Bulevardul Muncii: conexiune directă cu Bulevardul Muncii, zona după depoul de tramvaie. De aici, centura se suprapune cu B-dul Muncii spre Apahida-Dej

Nod # 18 (Cluj #14) – Centura Apahida-Vâlcele: conexiune directă cu Centura Apahida-Vâlcele în giratoriul existent

Nod # 19 – Apahida 1, parc logistic: conexiune cu parcul logistic din Apahida

Nod # 20 – Apahida 2, spre Dej (DN1C): conexiune cu drumul spre Dej.

 

Sursa: Facebook/Horia Șulea

 

Ne poți asculta și aici: