Centura va lega Gilăul de Apahida via Florești și Cluj-Napoca și va avea 38,8 kilometri.
Centura Metropolitană va avea patru benzi de circulație, a fost gândită pentru a descongestiona traficul, în principal din Cluj-Napoca, și va avea drumuri de legătură care însumează 33,6 kilometri. Traseul a primit avizul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, însă mai este nevoie de mai bine de jumătate din celelalte avize necesare pentru a începe construcția.
Cele 20 de noduri ale șoselei:
Nod #1 – Gilău vest: conexiune cu DN1, în partea de vest a Gilăului, în zona Campingului și a benzinăriei
Nod # 2 – Gilău est, zona A3: conexiune cu DN1 și cu A3 în zona nodului existent cu A3
Nod # 3 – DN1 + DJ107M – spre Băișoara: conexiune cu DN1 în zona sensului giratoriu cu DJ107M – spre Luna de Sus, Vlaha, Săvădisla, Lita, Liteni, Băișoara
Nod # 4 – Florești, strada Eroilor: conexiune cu DN1 în zona giratoriului cu strada Eroilor
Nod # 5 – Florești, strada Someșului: conexiune cu stra Someșului din Florești – unde ar urma să se conecteze și viitorul drum de legătură directă între Florești și Baciu peste pădurea Hoia, în lungime de 4,2 kilometri
Nod # 6 (Cluj #1) – Giratoriu Cora: conexiune în sensul giratoriu de lângă magazinul Cora, Cluj-Napoca
Nod # 7 (Cluj #2) – Bucium: conexiune în zona Bucium, în zona Parcului Colina – de aici ar urma să se conecteze printr-un drum prin spatele Polus/Vivo, cu Spitalul Regional de Urgență și apoi cu Drumul de Ocolire Nord Florești
Nod # 8 (Cluj #3) – strada Dimitrie Gusti: conexiune în zona Mănăștur, zona mai sus de La Terenuri
Nod # 9 (Cluj #4) – strada Funzișului + strada Câmpului: conexiune cu strada Câmpului și drum legătură spre strada Frunzișului în curbă
Nod # 10 (Cluj #5) – DN1 Calea Turzii: conexiune cu Calea Turzii, mai sus de giratoriul cu strada Făget, undeva în zona obeliscului de intrare în oraș
Nod # 11 (Cluj #6) – strada Mihail Românul: conexiune prin drum nou spre Bună Ziua, strada Mihail Românul
Nod # 12 (Cluj #7) – strada Măceșului: conexiune prin drum nou spre Bună Ziua, strada Măceșului
Nod # 13 (Cluj #8) – strada Borhanciului: conexiune cu cartierul Borhanci, strada Borhanciului. Aici se impune lărgirea străzii Borhanci până la intersecția cu strada Lăcrămioarelor
Nod # 14 (Cluj #9) – strada Soporului: conexiune directă cu strada Soporului
Nod # 15 (Cluj #10) – strada Someșeni: conexiune directă cu strada Someșeni, între Selgros și Parcul Logistic Transilvania
Nod # 16 (Cluj #11) – strada Traian Vuia: conexiune directă cu strada Traian Vuia, în zona de dinainte de Parcul Logistic Transilvania
Nod # 17 (Cluj #13) – Bulevardul Muncii: conexiune directă cu Bulevardul Muncii, zona după depoul de tramvaie. De aici, centura se suprapune cu B-dul Muncii spre Apahida-Dej
Nod # 18 (Cluj #14) – Centura Apahida-Vâlcele: conexiune directă cu Centura Apahida-Vâlcele în giratoriul existent
Nod # 19 – Apahida 1, parc logistic: conexiune cu parcul logistic din Apahida
Nod # 20 – Apahida 2, spre Dej (DN1C): conexiune cu drumul spre Dej.
Sursa: Facebook/Horia Șulea