Tudor Giurgiu: „Buftea de Cluj” va putea fi folosită pentru spoturi publicitare sau filme cu buget limitat, dar nu pentru producții mari

Centrul de Industrii Creative din Dealul Lomb, supranumit și „Buftea de Cluj”, va putea fi folosit doar pentru spoturi publicitare, emisiuni tv sau filme cu buget limitat.

Asta consideră președintele TIFF, Tudor Giurgiu, care este și regizor și producător de film. Chiar dacă de la sfârșitul acestei săptămâni pe platoul Centrului, cinefilii amatori își vor putea realiza propriile filme, pentru producții ample capacitatea centrului este limitată.

„Acolo este un pic complicată partea de filmare, dacă ne imaginăm filmări pe scară mare. La un film de ficțiune ai nevoie de decoruri la o anume scară. Este un platou generos, iar cei care o să vină la joacă la Uzina de Film îl vor vedea. Poate funcționa pentru spoturi publicitare, poate pentru niște decoruri de televiziune, chiar decoruri pentru un film românesc unde întotdeauna bugetele sunt mai limitate, și poți să recreezi un apartament foarte bine. Dar pentru lucruri mai ambițioase, va fi mai complicat. Este vorba de filme cu bugete foarte mari, cu decoruri foarte mari”, spune Tudor Giurgiu.

Centrul Regional de Excelență în Industrii Creative s-a deschis efectiv la sfârșitul anului trecut și dispune de un studio de producție video, spații de birouri de peste 2.000 de metri pătrați, plus ateliere de creație care se întind pe aproape 1.000 de metri pătrați.

Aici vor ajunge și echipamente performante asigurate prin programul European Future of Work, prin care Clujul a câștigat o finanțare de 5,6 milioane de euro.

Ovidiu Cornea