Fructul-vedetă al verii hidratează şi este benefic pentru inimă

Pepenele roşu este consumat vara în special pentru efectul său răcoritor şi pentru că  hidratează organismul deoarece conţine peste 90% apă, iar 300 de grame echivalează cu un pahar cu apă. Însă medicii recomandă consumul de pepene şi pentru că, în ciuda gustului său dulce, 100 gr de pepene conţine doar 6 grame de zahăr, cantitate ce nu ar influenţa foarte tare glicemia.

 

Sursa foto: www.pexels.com

Consumul de lichide este indicat pentru o bună funcţionare a organismului, iar pe caniculă medicii recomandă să introducem în dietă fructe şi legume proaspete care au un conţinut ridicat de apă. Pepenele roşu, spun experţii consultaţi de “The New York Times”, nu doar are un conţinut ridicat de apă, 300 de grame echivalând cu o cană de apă, ci are şi un indice glicemic scăzut. O sută de grame de pepene conţine doar 6 grame de zahăr în ciuda gustului său dulce.
În ciuda puternicului gust dulce pe care îl are, 100 de grame de pepene conțin șase grame de zahăr, ceea ce este puțin probabil să provoace creșteri ale nivelului de zahăr din sânge”, spune Joanne Slavin, dietetician și profesor de știința alimentelor și nutriție la Universitatea din Minnesota, intervievată de “The New York Times”.

Pepenele roşu nu conține sodiu și grăsimi, ceea ce îl face să fie iubit de către …inimă. Mai mult, aminoacidul L-citrulină și micronutrientul licopen, care se regăsesc din abundenţă în pepenele roşu, ar putea îmbunătăți sănătatea inimii. De asemenea, studiile în domeniul nutriției au arătat că rinichii transformă L-citrulina în oxid nitric, care poate relaxa pereții arterelor și poate scădea tensiunea arterială, iar licopenul poate reduce inflamația.

Alte fructe şi legume cu un conţinut ridicat de apă, recomandate a fi consumate pe timpul verii: castraveţii, salata iceberg, ţelina, ridichi, roşii, ardei, conopidă, spanac, conopida, căpşuni, brocoli, grapefruit.

Ilona Farkas

 

Ne poți asculta și aici: